Thursday, October 29, 2009

400th post SPECIAL EDITION : Singapore Trips Day 2 - Indulge in the Uniquely Singapore experience : Mint Museum of Toys & Raffles Hotel

Continued from Singapore Trips Day 2 - Indulge in the Uniquely Singapore experience : Chinatown Heritage Museum & URA Museum.

After getting our lunch at Maxwell Food Centre that located in front URA Museum, we took bus to our next destination, Mint Museum! Here a short brief about Mint Museum.

Whether you are a child at heart or an avid toy collector, The Mint Museum of Toys has something for everyone. Housed in a contemporary five-storey building, it boasts a rich mix of nostalgia, education and inspiration.
The Museum's boutique café offers you a contemporary menu complemented by a fine wine selection.
As you sit down for a meal or a short break, enjoy collectables that are thematically linked to the toys in the main exhibition.


cool? yay! seriously that museum was too nice for me wif all d toys. Who dun like toys? dun tell me u nv touch a single toys when u r kid!? All the toy in this museum is not ordinary toys. It was sort of limited edition or rare toys. Thus, the price is so GODDAMN expensive..LOL..


* Richard, our tour guide in d museum *

* He stimulate our interest with all d toy history *

* Astro Boy! And Gozilla as well *

* SEE! Estimated Value US$15,000...WAHHHH!! *

* I dunno who is him but he look cool *

* Miniature size..but very well detailed and colored *

* Felix the Cat generation *

* Mickey Mouse generation *

* Donald Duck generation *

* This car is rare because...guess it? Because it have Esso, Caltex & Shell logo on it *

* Kristine & me..Camwhore wif Ultraman FTW! *

* YAY!! Kamen Riderrrrrrrr!!! *

oh 1 more thing, no flash from camera allowed in d museum =)..coz it will affected d color on toys n cause d value drop. Well, we are given chance by Richard to visit the pub/bar on the highest floor. The decoration on the wall was seriously EPIC with those limited edition branded design pasted on it.


* Notice the wall on right side? damn chun rite? *

* A group pic inside d pub *

* Another group pic. Group C rocksss! *

* The souvenir from Mint Museum *

* Yay!! Kamen Rider bookmark!! *

After Mint Museum, we proceed to Raffles hotel that located opposite the Museum. Just a 1 min walking distance..LOL..I have to admit the hotel design was nice and superb. It was a great spot to taking pics regardless landscape or..modeling shooting like we did? =P


* Kim *

* Beauty in the white..LOL *

* nice painting rite? thanks for Kim being my subject model XD *

* Group pic wif d painting as background *

* Everyone jump except Zoe...she blur? haha *

* Guy jump..LOL *

* from this angle Chris is like a part of d painting..hahaha *

Well, tats d 2 place we visited after lunch. More places to come after this =)

To be continued...

7 comments:

§oŁЇtǺ®ÿ ®o§ě said...

I like wei wei's whole pic like white only she in colour that one! CANTIK! Must go back raffles and photoshoot! *gungho*

kim said...

why you all update blog so fast!! I havent even update my nnawards zzz.

THANKS kris, I like the picture too :)

Chingy said...

AH Kamen Rider!!

Jackie Loi said...

@kristine ya lo she banyak cantik..next time can hired u all as my model to shoot adi =P

@kim LOL coz i m too free at home..so update lo XD..

@chingy yes! HENSHIN! =D =D

Tony Wan said...

Wow I like this post. The photos of the museum is awesome. Except last few pics LOL

Jackie Loi said...

tony LOL..just ignore..d last few pics syiok sendiri 1 XD

sirei said...

vintage toys!!! me likey so much! ><
you damn lucky, i hate u! XD